It’s been quite some time since the last patch, and we have some very large changes dropping this release.
Code Changes:
Absolutely massive changes to disk serialization (sorry reversers), which will allow us to never need to wipe players or ships again, and hopefully never need to wipe worlds again.
Related, we now have a proper versioning system for save files.
Added difficulty levels and permadeath characters to the game.
Packed assets into databases (speeds up startup significantly), and included asset packing and unpacking utilities with the distribution. This should also allow for easier distribution of mods, and easier construction and management of slimmed down distributions for dedicated servers (official server paks coming soon.)
Fix some graphical glitches with the wire nodes.
Fixed some pretty nasty deadlocking bugs with networking.
Fixed some very strange memory leak bugs stemming from a gcc lambda capture bug.
Fixed various crash bugs related to a number of different issues (thanks for the bug reports, keep em coming.)
Speed up improvements with falling sand and other projectiles.
More efficient databases storage layout.
Documentation for lua functions have been written, and we’re going to release them soonish.
Removed NaN floats from the code for performance reasons (reenabled -ffinite-math-only), we had been using them to signal that the float is disabled or in an invalid state, but we have a system for that now.
Some internal changes that make maintaining code much happier for us, including better enum to string handling and much faster compiles.
Other minor things, too numerous to list here.
Fun Changes:
It’s no longer the holiday, so we’ve removed the holiday stuff for now, we’ll put them back when we have a better way of enabling it for holiday time.
PVP is now forced enabled within Sector X. If you’re in a party there’s no team damage though.
All player drops are persistent now. So if you accidentally throw your diamond drill down a mineshaft, you don’t have to suicide trying to get it back before it disappears.
New Monster attacks (gravity slam! gust attacks! other stuff!)
Fixed Legendary Weapons damage (adjusted up to be more… well… Legendary.)
We’ve put in new Techs (such as a Glitch Mech).
New biome type enabled. Savannah.
Boss Lore!
No more eating bandages and stims, they have their own thing now.
Better, more featureful abc file support, and we have Wanderlust music in the game now. (Thanks Leth and D2!)
Made NPC chatter more configurable and slightly more varied.
Added new objects (such as lava biome treasure chests).
Added new items (like nightsticks and bonesaws).
Sword swooshes are only active for 0.6 seconds instead of 0.9 seconds. Making cooldown times actually matter without slowing down combat. Also fine tuned their hitboxes.
Viking helmet? Viking helmet.
Watch out for landmines.
Various changes to treasure drop pools (like avianguards actually dropping their guns…)
Minor tweaks to existing armors to make them look better.
Medieval Furnace now actually acts like a Furnace. (Rejoice).
Graphical upgrades to some existing plants, and new plants.
Other stuff!
We look forward to hearing what you think about the patch. This was a very big one this time around.
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Changelog for v. Furious Koala 26/01/2013
디스크 직렬화 방식에 엄청난 변화들. 그러므로 플레이어나 우주선 데이터를 다시 초기화하는 일은 없을 것입니다. 세계 또한 ...
난이도가 추가되었습니다.
-일반(Normal) 난이도 - 죽을 경우 소지금의 일부만 잃게됩니다.
-하드코어(Hardcore) 난이도 - 죽을 경우 모든 아이템을 떨구며 소지금의 일부를 잃게됩니다.
-영원한 죽음(Permadeath) 난이도 - 죽을 경우 다시는 이 케릭터를 플레이할 수 없게됩니다.
Assets 데이터들을 DB에 '패키지화'하였습니다. (시작시 상당한 속도 증가) 그리고 asset를 패킹하고 언패킹할 수 있는 유틸리티를 설명과 함께 포함시켰습니다. 이로인해 모드를 만들거나 관리하기가 더욱 용이해졌으며 배포도 쉬워졌습니다. 또한, 덕분에 서버의 경량화가 이뤄졌습니다. (공식 서버 Packs도 곧 나옵니다.)
Wire Nodes에 관련한 사소한 몇가지 그래픽적 결함 수정.
몇가지 알흠답고 더러운 네트워크 교착상태 버그 수정.
gcc lambda capture에서 발생된 메모리 누수 현상 수정.
여러 종류의 이슈가된 버그들 수정(버그 리포트 감사합니다.)
모래 및 다른 탄환들의 낙하 속도 증진.
DB 저장소 구조를 좀 더 효율적으로.
LUA 함수의 문서화. 조만간 공개 예정.
성능 향상을 위해 코드에서 NaN floats을 제거.
String handling을 위해 더 나은 enum을 포함시켰고, 그로인해 컴파일이 더욱 빨라졌다. 또한 내부 구조 변화로 좀 더 편하게 작업할 수 있게되었다.
더 이상 Holiday가 아니므로 Holiday 재료들을 삭제하였습니다.
X섹터에선 강제적으로 PVP가 적용됩니다. 다만, 파티에 속해있다면 팀원들끼린 데미지를 입지 않습니다.
모든 플레이어들의 드랍은 이제 영구적으로 지속됩니다. 그러므로 만약 다이아몬드 드릴을 수직갱도 아래로 떨어트릴 경우 그걸 다시 얻기 위해 자살할려고 하는 시도등은 하지 않아도 됩니다.
새로운 몬스터 공격들 (gravity slam! gust attacks! 등등..!)
전설 무기 데미지 수정(더 좋게 조정... 음... 전설답게)
새로운 테크들 추가(예를들면 글리치 기계장치)
새로운 생물군계 유형 적용. 사바나!
더 이상 붕대(Bandage)와 stim을 먹지 않습니다.
더~ 많은 abc 파일을 지원하고 여행하기 좋은 음악들을 게임에 넣었습니다. (Leth와 D2 고마워요!)
NPC가 다양한 말을 할 수 있는 수다쟁이가 되었습니다.
새로운 오브젝트들 추가
새로운 아이템들 추가(곤봉과 뼈톱 같은...)
검을 휘두르는 속도가 0.9초에서 0.6초로 변경되었습니다.
바이킹 헬멧? 바이킹 헬멧.
지뢰들을 조심하세요 (으응???????????????)
드랍 방식의 다양한 변화(아비안 경비병들이 실제로 그들의 총을 드랍하는 것 같은...)
방어구들이 좀 더 나아 보이게끔(외형) 수정.
이제 Medieval Furnace가 정상적인 화로처럼 작동합니다.
새로운 식물들이 추가되었고, 식물들의 그래픽이 향상되었습니다.
기타 등등!!
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