Starkato님께서 번역해주신 글입니다.



한 유저의 방송에 스타바운드의 개발자가 난입(?)하여 향후 계획에 대한 이야기를 나누었고, 레딧의 한 유저가 그것을 리스트화해서 올렸습니다.

Tiy(스타바운드 개발자)의 이야기로는 아직 완벽하지 않은 리스트 이지만, 게임에 추가될 것들이고. 아직 논의 되지 않은 많은 것들이 있으나 레딧의 유저가 리스트화 해서 이미 올려버렷으니 일단 이것들을 가지고 함께 이야기해보고 싶다고 합니다. 당연하게도 아직 확정된 것은 없습니다.


아래의 리스트는 레딧의 유저가 올린 리스트를 Tiy가 그대로 공식 홈페이지에 게재한 것입니다.


오역이 많을 테니 원문과 함께 보고 이해해주시면 감사하겠습니다.

(영어를 제대로 배워본적이 없어서.. 죄송합니다 (__))


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NPC Spawners & Building Logic: NPCs will scan the structures you build around them and the contents of chests; they will have improved inventories/behaviors depending on how valuable their surroundings are.

NPC 생성과 건축 방식 : NPC들은 당신이 주변에 지어놓은 건물과 상자의 내용물을 탐색합니다. 그들의 주변이 얼마나 가치있는 지에 따라서 그들은 더 나은 인벤토리와 행동방식을 지닐 것 입니다.


Macro Terrain Changes: Affect an entire planet’s terrain and weather

지형 변화 매크로 : 행성 전체의 날씨와 지형에 영향을 미칠 수 있습니다.


More Planet Scanner Data: See details in the planet scanner like planet occupants/dungeons

더 많은 행성 탐색 자료 : 행성 탐색기에서 '행성 거주자'나 '던전'과 같은 자세한 자료들을 볼 수 있습니다.


Underground: More secrets will spawn below the surface

지하 : 더 많은 비밀들이 지하에 생성 됩니다. 


Space Combat: Way in the future, expect space combat and the ability to board other ships.

우주 전투 : 계획대로라면 앞으로 다른 우주선에 탑승하는 능력과 우주 전투를 기대해볼 수 있습니다.


Spaceship Dungeons: Very large, size of a planet.

우주선 던전 : 행성 만큼 아주 거대합니다.


Biome Hazards: Sandstorms, icestorms, meteor showers, toxic planets, airless planets.

생태환경의 위협 : 모래폭풍, 눈보라, 유성우, 유독성 행성, 공기가 없는 행성.


Ore & Difficulty: Higher difficulty planets will have improved ore distribution

광물과 난이도 : 난이도가 높은 행성일수록 광석이 더 많이 분포되어 있을 것 입니다.


Story Missions: Eventually each tier will end with a story mission that ends with the bosses you see now.

스토리 미션 : 각 티어의 끝에 지금과 같은 보스와 스토리 미션이 들어갑니다.


Ship Navigator Changes: Still not set in stone; but the new idea is to give a local map with fog of war. Instead of sector buttons you have to fly out of a sector and into the next one by uncovering more of the star map. The final sector would be infinite.

우주선 항법기능 변경 : 결정된 사항은 아니지만, 전장의 안개로 가려진 지역을 제공 할 생각입니다. 그리고 섹터를 버튼으로 옮겨다니는 것 대신에 밝혀진 우주 지도 바깥으로 날아가 그 다음 섹터로 이동하는 것이죠. 아마도 마지막 섹터는 무한에 가깝겠죠.


Smoother Difficulty Curve: Better indication of the difficulty of an area. Difficulty will change within tiers as well as between tiers. There will be fractional difficulty (for example, Difficulty 1.12 in tier 1 would be easier than Difficulty 1.52, while still in T1)

부드러운 난이도 곡선 : 지역의 난이도 표시가 더 나아집니다. 각 티어외에 티어내에서도 난이도가 달라집니다. 예를 들어, 티어1에서 1.12의 난이도는 1.52보다 쉬울 겁니다. 


Monster Generation: Right now, monster parts just have stat boosts, but eventually rolled monster parts will affect their behavior and abilities. For example, monsters with spider legs can climb walls; fiery monsters inflict burning. You might get a burning spider dropping on you from the ceiling. Projectiles may be tied to specifically generated heads. Biome may influence monster part generation.

몬스터 생성 : 현재, 몬스터의 신체 부위가 능력치의 증감만을 가지고 있었지만, 앞으로는 그들의 행동과 능력에도 영향을 미칠 것 입니다. 에를 들어 거미의 다리를 가진 몬스터가 벽을 뛰어 오르거나, 불같은 몬스터는 불타고 있을겁니다. 불타는 거미가 천장에서 당신에게로 떨어질 수도 있죠. 생성된 머리의 종류에따라 투사체가 바뀔 수 있습니다. 생태계가 몬스터의 부위 생성에 영향을 미칠 수 있습니다.


Mini-Map: Rotating circular map showing highlights only such as the location of friendly players, spawn points?but no major details. For the details you’d use a mapping item to create a map as you travel.

미니 맵 : 주요 정보외에 친구의 위치나 스폰 포인트와 같은 것을 표시해주는 원형 맵을 볼 수 있습니다. 정보 모을려면 매핑 아이템으로 행성을 탐험하며 지도를 만들어야합니다.


Teleporters: Stargates between planets and eventually between servers.

순간이동 장치 : 서버 및 행성 간에 스타게이트가 만들어집니다.


Dramatic Planet Modification: Not going to be implemented any time soon. Ability for players to modify huge chunks of planets through things like orbital bombardment; removing the entire first layer of a planet and leave behind a lifeless surface.

극적인 행성 조절 : 금방 될 것은 아니지만, 플레이어가 궤도 폭격 같은 것들을 통해서 행성의 거대한 부분을 바꾸는 능력을 지닙니다. 행성의 첫번째 층을 제거하고 생명체가 없는 표면을 남기겠죠.


Tech Priority: Eventually all techs can be active at once, but a categorization system is in the works to assign priority to conflicting techs, preventing issues. A hotkey to switch the active tech will be added as a temporary workaround until the priority system is completed.

기술 우선순위 : 최종적으로 모든 기술이 한번에 발동가능 하게 되겠지만, 분류 시스템이 서로 상응하는 기술들에게 문제를 방지하기 위해 우선순위를 배정할 것 입니다. 이 시스템이 완성될 때 까지는 기술을 변경하는 단축키를 일시적으로 추가할 계획입니다.


Server Commands: More server commands and control for chat and port listening.

서버 명령어 : 더 많은 서버 명령어와 채팅 컨트롤, 포트 리스닝?


Villager AI: Villagers will aggro when you steal from them and follow you more aggressively.

마을사람들의 인공지능 : 마을 사람들은 당신이 물건을 훔쳤을 때 싸우게 될 것이며, 당신을 조금 더 적극적으로 따라다니게 됩니다.


World Storage: Improve world storage and organize *.pak files to improve modding. Add launcher integration.

월드 저장 : 모딩을 향상시키기 위해 월드 저장 방식과 pak 파일을 지원합니다. 추후 런처에 통합 될 것입니다.


Spawn Points: Change spawn points on individual planets.

스폰 위치 : 각 행성 별로 스폰 위치를 바꿀 수 있습니다.


Controls: Reconfigure controls; keybinding.

컨트롤 : 키 바인딩으로 컨트롤 키를 재설정 할 수 있습니다.


Ship Size: Upgrade ship/increase size.

우주선 크기 : 우주선을 업그레이드 하거나 크기를 키울 수 있습니다.


Racial Armor: Racial abilities will not be inherent but will be tied to racial armor. For example, Avian armor can glide downward.

종족별 방어구 : 현재 종족 특성은 내재되어 있지 않지만 종족별 방어구에 따라 적용될 것입니다. 예를 들어 Avian의 방어구는 아래로 활공 할 수 있습니다.


Capture Pods & Mercenaries: May be able to capture NPCs with pods. Summon NPC Mercenaries by using the pod as a beacon.

포획 포드와 용병 : 포드로 NPC를 포획할 수 있을 것 입니다. 비컨처럼 포드를 사용해서 NPC 용병을 소환 하는 거죠.


Reduced Wipes: Working on a system to patch without requiring as many character wipes in the future. This will require one more wipe and that’s it.

리셋을 최대한 줄일 계획입니다. 최소 한 번 이상의 리셋이 필요합니다. 


Other Changes: Colorblind Mode & Engine Optimization. FTL animation being revamped to reduce memory strain.

그외 : 색약 모드, 엔진 최적화, FTL(행성항법) 애니메이션이 더 낮은 메모리를 점유하게 됩니다.


 




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